Etiketter

søndag 3. juli 2011

Et halvt år!

I dag har jeg vært røykfri i seks måneder.

For et halvt år siden kom jeg meg ikke igjennom dagen uten å trekke inn røyken fra tredve sigg om dagen. Alle klærne mine luktet røyk, håret luktet... Jeg var trøtt hele tiden, orket ikke gjøre noe. Jeg stresset med penger, var alltid blakk. Og jeg fikk panikk når jeg gikk tom for røyk og butikken var stengt. Og selvfølelsen sank for hver dag.

Nå er jeg (røyk)fri. Og nøkkelordet er fri. Å slutte og røyke var å finne meg selv igjen. Finne roen. Få livet mitt tilbake. Selvfølelsen har steget, jeg har sluttet å stresse, og endelig, endelig har jeg energi til å gjøre det jeg har lyst til.

Om en uke er det ferie, en tur betalt av røykepengene, og når vi kommer hjem skal vi ta over huset vi har kjøpt. Livet leker!

Det finnes et liv etter røyken, folkens! Jeg lover!

5 kommentarer:

  1. Jag är stolt över dig, vännen!! Njut av semestern och bädda i gästrummet när du är tillbaka för då ska jag ta med mig Sulan och komma och hälsa på! <3

    SvarSlett
  2. Så flott!! Jeg sluttet i januar, så det nærmer seg halvåret for meg også. Jeg er ikke så mye inne på "Slutta" lenger så jeg har ikke eksakt antall dager... Kroppen har gått i full stressmodus, med verking og eksem, men ikke tale om at jeg begynner igjen.
    Hurra for deg!!

    SvarSlett
  3. Hanne: Tusen takk! Blogger du?
    LT: Fantastisk! Et halvt år føles veldig bra! Håper du kan nyte halvtårsjubileet du også, med mindre stress! Veldig godt å høre at du er helt bestemt på å forbli røykfri! Hurra for deg også!! :)
    AK: Jippi, da har vi massevis av plass til besøk!!! Gleder meg! :D Har ikke sett deg på åresvis! :)

    SvarSlett
  4. Hei!

    Så bra! Du har vært kjempeflink. Jeg slutta for ei uke siden, etter mange halvhjerta og mislykka forsøk. Jeg oppretta en blogg om min røykeslutt, og har lett lenge etter andre "røykeblogger". På slutta.no fant jeg din. Veldig imponerende og motiverende å lese, siden jeg ser at du har vært en mye "tyngre" røyker enn meg.

    SvarSlett