Etiketter

mandag 28. februar 2011

Vektøkning ved røykeslutt

Puh, så har man vært på vekta igjen! På de åtte ukene som har gått siden jeg sluttet å røyke har jeg gått opp fem kilo. Nå gjelder det å finne flest mulig morsomme måter å bli mer aktiv på! Jeg har ikke tilgang på treningssenter, jeg eier ikke mitt eget treningsutstyr, jeg eier ikke engang en joggebukse! Så what to do?
Nå er jeg ikke fanatisk når det gjelder vekta, men jeg kan forstå hvorfor noen syns vektøkning ved røykeslutt er veldig demotiverende. Og jeg har veldig lite lyst til å gå mer opp i vekt nå.
Siden jeg er ny på å skulle gå ned i vekt har jeg ikke mange tips til andre, men ett tips har jeg: Registrer deg på http://www.diett.no/!
Diett.no er en gratis nettside hvor du kan legge inn alt du spiser i løpet av en dag, og så beregner den hvor mange kalorier du har spist. Du kan også legge inn alle aktivitetene dine og se hvor mange kalorier du har brukt i løpet av dagen. Hvis du har tenkt å slanke deg, kan du legge inn målet ditt og datoen målet skal være nådd, og så beregner siden hvor mange kalorier du bør spise hver dag.
Jeg er ikke på slankekur, direkte, men denne siden har vært et veldig godt hjelpemiddel til å lære hva jeg kan spise masse av og hva jeg skal begrense meg på! Den har motivert meg til å spise sunnere og være mer aktiv.
Men vær så snill, ikke glem at mat skal være spennende! Kjedelige slankekurer og fanatisk telling av kalorier er IKKE målet! Dette er ment å være motiverende, ikke begrensende! :)

5 kommentarer:

  1. Takk for tipset om den siden. JEg er opp 3 kg men er aktiv med hund og rockering:) så jeg håper de "renner" av meg igjen. Men du den joggebuksa? Den var syltynn, hehe:) Jeg trimmer i tv-stua. Høy musikk gjør mye:))

    SvarSlett
  2. Lurer litt på rockering, jeg og! Kanskje det blir neste investering! Etter joggebukse, mener jeg! ;)

    SvarSlett
  3. Hæ, må man ha joggebukse for å trimme? Det har jeg ikke eid siden 80 tallet ;D ...men rockering og stegteller har jeg ;))
    Hilsen Lomar (Lotte)

    SvarSlett
  4. Stegteller har jeg også lyst på, mest av nyskjerrighet! :) Nei, kanskje jeg skal droppe joggebuksa da? Jeg har skjønt at ingen jogger lenger, de LØPER nå, så da bruker de jo selvsagt løpebukser, ikke joggebukser... Dette er mer komplisert enn jeg hadde trodd, så dette må jeg tenke litt på! ;)

    SvarSlett
  5. hm..jeg har lagt på meg etter røykeslutt..men tror det jevner seg ut etterhvert..dessuten er det vel sunnere å veie litt mer enn før isteden for å røyke?

    SvarSlett