Etiketter

tirsdag 6. desember 2011

Snart et år..


 

"Så langt er du kommet

Bra jobbet! Du har nå passert elleve måneder i røykesluttprosessen.
slutta.no gratulerer!"
-Melding fra www.slutta.no for et par dager siden.

Jeg ser at jeg ikke har blogget på over en måned, tiden har gått altfor fort i det siste! Butters (valpen) tar opp det meste av min tid, i tillegg til pensumlesingen. På fredag har jeg eksamen i PEL (Pedagogikk og elevkunnskap), og det er ikke mye tid til å tenke på annet.

Jeg har vært langt fra flink til å ta vare på meg selv denne høsten, men jeg merker motivasjonen kommer tilbake nå. Forhåpentligvis kan jeg ta opp tråden fra tidligere om en kjernesunn livsstil før jeg blir overmannet av julemarsipanen. Sukker er ikke bare usunt, folkens, i store mengder er det som gift for kroppen. Choose your poison, er det noen som sier. Jeg har pleid å svare "ja takk, alt sammen".

For snart et år siden sluttet jeg å røyke, og jeg har ikke rørt nikotin siden den gang. Røykeslutten motiverte til trening og fokus på helse, men på tross av soleklare resultater, har det ikke vært lett å holde på prinsippene. Jeg prøvde å slutte å røyke mange ganger før jeg klarte det, men jeg klarte det til slutt, og sånn håper jeg det går med den kjernesunne livsstilen også.

 Kryss fingrene!

"Du har vært røykfri i 337 dager
Sluttedato: 03.01.2011"
-Sluttetelleren på www.slutta.no i dag.

4 kommentarer:

  1. Bra jobba!!!! jeg henger til en stadighet noen dager etter deg:) Og slik skal det fortsette!! Jeg har ettårsdag som ikkerøyker 16. januar:)
    Stå på:)

    SvarSlett
  2. Og jeg er så glad for at du fortatt er med! :) Bra jobba til deg også!!! Kos deg meg førjulstida, så bildene på bloggen din, vedder på at du har det skikkelig koselig! :)

    SvarSlett
  3. :-) vær stolt..jeg henger også etter deg..men henger på ,min dato var 1 feb 2010.
    Jeg liker skikkelig godt å ikke røyke..
    :-)

    SvarSlett
  4. Så flink du er!! Ja, du henger ikke langt etter, du heller! :) Jeg liker også skikkelig godt å ikke røyke! :)

    SvarSlett