Etiketter

tirsdag 24. mai 2011

Kjernesunn?

Etter noen timer med hodepine som ikke gikk bort da jeg trøstet meg med store mengder brus og potetgull dro jeg fram bøkene som har inspirert meg til å gjøre store forandringer i livet mitt: "Kjernesunn famile" og "Kjernesunn mat". Jeg vil anbefale disse bøkene til alle som er interessert i sunnhet og helse!

Selv er jeg langt fra å være kjernesunn. Jeg spiser ganske mye sukker, og jeg har aldri forsøkt å være glutenfri eller melkefri. Grunnen til det er at jeg fikk "Kjernesunn familie" til jul, og da hadde jeg begynt på Champix (en røykesluttmedisin) og satt sluttdatoen min til 3. januar. For at jeg skulle lykkes var det viktig å fokusere på det, og bare det!

Jeg sluttet å røyke da jeg skulle, og da den værste trøttheten og svimmelheten (bivirkninger av Champix) gav seg begynte jeg å gå en del turer, både for trimmen sin skyld, og for roen og stillheten. Nå har jeg endelig fått rutine på dette og er klar for nye utfordringer! :)

 Så hva er det neste? Maten, selvsagt! Jeg vil ikke bite over mer enn jeg kan tygge, så jeg skal først og fremst lese bøkene på nytt. Neste uke kan jeg kanskje endre enda en vane, og komme et skritt nærmere målet!

Les bøkene, folkens! De finnes på norsk, og i "Kjernesunn mat" er det mange spennende oppskrifter!

Kos dere!

3 kommentarer:

  1. Hei, det har vært vanskelig å legge inn kommentarer her hos deg, men hatten av,hurra og gratulerer med dagens tall fra "SLUTTA" Hilsen Lomar

    SvarSlett
  2. Håper din røykfrie tilværelse er på topp:) Sunn mat burde vi alle blitt flinkere til ¨å spise, iallefall jeg......akkurat pakkes det innpå med peanøtter......men jeg røyker ikke!!!

    Stå på videre:)

    SvarSlett
  3. Takk til begge to! :)
    Havfruen: Peanøtter er vel ikke det værste å spise! I alle fall ikke usunt i forhold til røyken! :) Håper det går kjempebra med deg! :)
    Lomar: Er det fortsatt vanskelig? Tror du jeg må endre på kommentarinnstillingene? Dette er jeg så ny på... Du fikk det til, i alle fall, så det er ikke umulig! :)Håper du har en suuuper røykfri dag!

    SvarSlett