Etiketter

tirsdag 31. mai 2011

Sukkeravvenning dag 1

Da prøver jeg igjen! To uker uten sukker!

Jeg har valgt å inspireres av lavkarbodiettens to første uker for å unngå alt som virker som sukker i kroppen min. Altså skal jeg max ha 20 gram karbohydrater i løpet av dagen. Målet er ikke en lavkarbodiett, men å spise mest mulig naturlig og kjernesunt.

Det er spennende å se hvordan jeg reagerer på dette. Jeg har vært våken i usle 10 timer, og allerede har jeg hodepine. Det er mulig det bare er fordi jeg er en pyse og ikke er vant til å gi meg selv begrensninger når det gjelder mat, men jeg har en mistanke om at jeg er en smule sukkeravhengig.

Uansett hvordan dette går (det tok fem-seks forsøk å slutte å røyke, over fem-seks år.. Er jeg heldig er jeg halvveis kjernesunn før jeg fyller 60.. ), så syns jeg dette med mat er veldig spennende. Kjøleskapet er fult av salat og creme fraishe, og jeg kjøper megakartonger med egg. Takk og lov for at jeg ikke spiser økologisk enda, for det ville blitt dyrt.

Alle forslag til god lavkarbomat for de neste to ukene blir mottatt med stooor takknemlighet! Og til alle dere som har tenkt på det samme: Den første dagen av en lavkarbodiett kjennes hjernen som en bomullsdott, så det er kanskje lurt å planlegge menyer på forhånd?!

2 kommentarer:

  1. Lykke til, klarer du å kutte røyken er alt annet "piis åv kæik" ;D
    Høres lurt ut med planlegging ja, ihvertfall de første ukene.

    SvarSlett
  2. Takk! Helt sant, jeg kan klare ALT, det har jeg jo bevist allerede! :)

    SvarSlett