Etiketter

mandag 16. mai 2011

Midten av mai

Det lå et melisdryss på fjellene i dag. Det er snart sommer, men her oppe vet man aldri. Får vi nysnø til 17. mai i år, tro?

Det er sent. Natt til mandag. For en gangs skyld har min kjære lagt seg før meg, jeg har fri i morgen, så jeg skal bare sitte oppe bittelitt til. Carpe nochtem, pleide jeg å si. Før jeg tvang meg selv til å oppføre meg som et a-menneske. Nå har jeg ikke lakenskrekk lenger, men det er etter midnatt jeg er meg selv.

Snart skal jeg slippe å stå opp litt over fem hver morgen. Det er ikke mange ukene til jeg bytter jobb. Jeg må fortsatt opp tidlig de fleste dager, men tidlig, ikke grytidlig. Jeg endrer meg nok aldri helt tilbake til den jeg var (heldigvis?), men kanskje jeg finner min gyldne middelvei?

Sommeren nærmer seg, og jeg ser fram mot tur. Å være på reise. Jeg tror det er medisinen jeg trenger.

3 kommentarer:

  1. Natten er en deilig tid. Det er noe spesiellt ved denstillheten som er om natten ;))
    Så spennende med ny jobb da, lykke til ;)

    SvarSlett
  2. Lykke til...både med søvn,lakenskrekk,reise og ny jobb..

    SvarSlett
  3. Tusen takk, begge to! :)
    LT: Ja, ser jo at du kommenterer på riktig tid på døgnet! :)

    SvarSlett