Etiketter

fredag 23. september 2011

Har stormen lagt seg nå?

Den siste måneden har jeg vært fullstendig overveldet av jobb, studiestart og vårt nye hus. Det tok meg en evighet å male kjøkkenet, jeg ligger etter med pensumlesingen, og jeg har jobbet alt for mye. Hver gang jeg har hatt en fridag har jeg hatt tre tusen ting å gjøre som jeg burde ha gjort i forrige uke. For første gang i mitt liv har jeg kjent på den berømte tidsklemma. Og vet dere hva? Jeg liker den ikke!

Nå er det store spørsmålet: Kan jeg unngå å havne i tidsklemma igjen? Kan jeg gjøre alt jeg har lyst til å gjøre uten å bli sittende med begge beina i et gjørmehøl og gispe etter pusten? Og i så fall; hvordan?

Når jeg finner svaret skal jeg si ifra! Jeg skal undersøke dette nøye! Når jeg får tid...

2 kommentarer:

  1. Hvordan unngå tidsklemma? Ikke få barn. Hehe. Hadde jeg visst hvor mye tid jeg hadde i hendene før jeg fikk barn, altså... ;) Men det å jobbe, studere og pusse opp samtidig, det er jo som å ha tvillingbabyer i hus, vil jeg tro. Kutt ut en av tingene, så kan du få barn likevel.

    Et annet godt tips er at både du og mannen bruker synkede kalendere på PC/Mac, skriver lister og har faste dager for diverse gjøremål - og ikke lov til å skulke. Gjør husarbeidet rett etter middag, så du ikke sitter og prokrastinerer foran TV med dårlig samvittighet. For med alt gjort før åtte, så har du maaange timer igjen til å slappe av, eller gjøre morsomme ting, og føle deg mye bedre. Fårsjempli.

    Klem og god helg!

    SvarSlett
  2. Hehe, heldigvis ingen barn i hus enda, da hadde korthuset falt sammen! Jeg har ikke engang vært på finn.no og lett etter hund, enda det var et av kriteriene for å kjøpe hus ("Skal jeg ha huslån skal jeg i alle fall ha hund også!"). Life is too much sometimes.. Men jeg må si at det er kaotisk i ordets beste mening! :)

    Jeg må også nevne at jeg faktisk ikke prokrastinerer. Det minst effektive jeg har gjort den siste uken er å se på rørleggeren da han jobbet med stoppekrana vår, i håp om å lære noe. Og jeg gjorde jo det! Lærte noe, altså.. :)

    Heldigvis roer ting seg nå! Og jeg håper at jeg aldri trenger synkroniserte kalendere på pc'en min... Eller er det sånn det blir når vi får barn? ;)

    SvarSlett