Etiketter

tirsdag 3. januar 2012

Ett år!!!

Jeg sitter i sofaen med en kaffekopp og et lite smil rundt munnen. I et hus hvor til og med dyra er B-mennesker (B-dyr?), er jeg den eneste som er våken. Jeg kunne godt ha sovet i noen timer til, men jeg har så mange tanker i hodet i dag. Ett år... I dag har jeg vært røykfri i ett år.

Jeg prøver å tenke tilbake til hvordan jeg hadde det for et år siden, men det er vanskelig. Jeg husker ikke lenger hvordan det var å være røyker, hvordan jeg egentlig hadde det, jeg vet bare at jeg ikke hadde det så bra. I bloggen min på slutta.no ser jeg at jeg skrev mye om å være sliten og stresset, og jeg husker veldig godt at jeg alltid var blakk, men jeg har glemt følelsen. Det eneste jeg vet med sikkerhet, er at jeg har det uendelig mye bedre nå. Og det fortsetter å bli bedre hver eneste dag.

Helsefordeler ved å stumpe røyken ifølge dagbladet.no i går:
Etter ett år: Risikoen for å dø av hjerteinfarkt reduseres halvveis ned mot ikke-røykernes risiko.
Jippi, det går framover! Jeg gleder meg til de neste store merkedagene!

Om jeg ikke husker så godt hvordan det var å være storrøyker, så husker jeg veldig godt hvordan det føltes å prøve å slutte, men å mislykkes, om og om igjen. Jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal trenge å gå igjennom dette igjen, og jeg stoler på meg selv nå. Endelig. Ett år som ikkerøyker, og det føles helt naturlig.

Nå er det et nytt år og nye utfordringer. Jeg håper jeg har like stor suksess med nyttårsforsettene mine i år som jeg hadde i fjor.

Lykke til til alle dere med røykeslutt som nyttårsforsett i år! Gled dere!

6 kommentarer:

  1. Gratulere med dagen! Jeg er der du er om en mnd..og like stolt og fornøyd.
    Hurra!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse :)

    Etter å passert et halvt år uten sigaretter, deler jeg den gode følelsen din. Det er så tilfredstillende å nå de målene vi har satt oss.

    Velfortjent!

    SvarSlett
  3. Takk solveig! Fantastisk godt å høre at du er der du også! Gratulerer med å ha passert halvåret! :)

    SvarSlett
  4. Jeg rundet litt etter deg, 11. januar feiret jeg ett år. Jeg har liten tro på at jeg hadde klart det uten Slutta.no. Hilsen Lomar

    SvarSlett
  5. Åh, grattis med vel overstått ettårsjubileum!! :)Slutta.no har virkelig vært en god støtte, jeg vet heller ikke om jeg hadde klart det uten. Jeg håper 2012 har vært helt fantastisk så langt, og at du feiret ordentlig 11. januar! :)

    SvarSlett